Een dag in het leven van

Een aantal van onze collega's vertellen graag meer over hun dagelijkse werkzaamheden.

Luuk Rensink

Luuk Rensink

Ghizlane el Hamdioui

Ghizlane el Hamdioui

Cas Peeters

Cas Peeters

Annick Verbakel

Annick Verbakel

Luuk Rensink

Agenda van Luuk

8:30
Dagstart met het accountteam
09:00
Voorbereiden overleggen
11:00
Overleg met projectteam
12:00
Lunch met collega’s
12:30
Rondje wandelen met collega’s
13:00
Overleg met collega uit het projectteam
14:30
Potje tafeltennis met een collega
15:00
Overleg met stakeholders om benodigde informatie op te halen
16:00
Uitwerken acties
17:00
Napraten met collega’s en naar huis

Vragen aan Luuk

Ik werk inmiddels bijna een jaar bij ZICHT Consultants. In dit jaar heb ik bij verschillende klanten aan drie verschillende projecten gewerkt. Het is leuk om af en toe terug te kijken op deze periode. Het is snel voorbij gegaan en ik heb mezelf ontwikkeld op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Time flies when you’re having fun? Op naar het volgende jaar!

Ik heb een achtergrond in technische bedrijfskunde, finance en operations management. Ik ben een teamspeler die geïnteresseerd is in het analyseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Dit valt mooi samen met mijn werkzaamheden bij ZICHT, dit aangezien we altijd in teams samenwerken aan projecten waar we verschillende operationele processen analyseren en verbeteren.

Het leukste aan werken bij ZICHT vind ik de combinatie van het oplossen van uitdagende en interessante vraagstukken en het werken met gelijkgestemde ambitieuze collega’s. De projecten die we doen zijn maatschappelijk relevant en komen overeen met mijn persoonlijke interesses. Daarnaast hebben we regelmatig toffe teamuitjes!

Zeker! Na je onboarding ga je al snel mee naar de klant, waar ik persoonlijk enorm veel van heb geleerd. Naast ‘learning & coaching on the job’ worden er ook veel trainingen georganiseerd. Dit aanbod loopt van consultancy basics, Excel of Powerpoint trainingen, tot project management, programmeren en Lean tools trainingen.

Ghizlane el Hamdioui

Agenda van Ghizlane

08:30
Voorbereidingen klantoverleggen
10:00
Acceptatietest van nieuw systeem met de klant
11:00
Klantoverleg over live-gang van nieuw systeem
12:00
Lunch met collega’s
12:30
Rondje wandelen met collega’s
13:00
Klantoverleggen uitwerken en vervolgacties in gang zetten
15:00
Bila met dagelijkse begeleider
15:30
Acties uitwerken en voorbereiden volgende dag
17:00
Napraten met collega’s en naar huis

Vragen aan Ghizlane

Ik heb de master Strategic Management gevolgd, met een specialisatie in entrepreneurship. Deze achtergrond sluit goed aan bij de werkzaamheden die wij voor onze klanten uitvoeren.

In mijn vrije tijd besteed ik graag tijd aan mijn familie en vrienden, ik houd van spontane plannen samen met hen. Ik vind het ook belangrijk om tijd voor mezelf te nemen, vaak pak ik dan één van mijn boeken om lekker te lezen.

Hoewel mijn bucketlist enigszins overeenkomt met veel anderen, zoals skydiven of het bewonderen van het prachtige Noorderlicht, staat een roadtrip door Afrika momenteel bovenaan. Het idee om verschillende landschappen te ontdekken en diverse culturen te ervaren, spreekt mij enorm aan.

Ik heb voor voor ZICHT gekozen omdat het consultancy vak veel leermogelijkheden biedt. Daarnaast is ZICHT een relatief nieuwe organisatie, en gezien mijn achtergrond in Strategic Management met een specialisatie in entrepreneurship, zag ik hier een goede match. Naast het werken voor de klant krijg ik namelijk ook de kans om mee te bouwen aan ZICHT.

Cas Peeters

Agenda van Cas

08:30
Dagstart met accountteam
09:00
Data analyse in Excel
10:00
Overleg met het development team van de klant
11:00
Plan van aanpak voor projectvervolg bespreken met de klant
12:00
Lunch, broodje halen bij de slager
12:30
Hobbyen in Python aan een automatiseringsproject bij de klant
13:15
Rapportage maken in PowerBI
14:30
Begeleiding collega: storyline van presentatie uiteenzetten
15:30
Presentatie van bevindingen uit de data-analyse
16:30
Training Process Mining voor ZICHT collega’s voorbereiden
17:30
Laatste e-mails en naar huis

Vragen aan Cas

Ik werk hier sinds april 2021.

Ik ben technisch bedrijfskundige met een master in Business Information Systems. Bij ZICHT hechten wij veel waarde aan diverse academische achtergronden. Persoonlijk vind ik het leuk dat je ook met een technisch profiel goed je ei kwijt kunt.

Ik koos voor ZICHT omdat ik tijdens mijn sollicitatieproces overtuigd raakte van de aanpak van ZICHT: we brengen niet alleen advies uit, maar zorgen ook voor de implementatie ervan totdat het beoogde resultaat bereikt is. Onze adviezen belanden dus niet ongebruikt in een la.

Ja, er zijn volop doorgroeimogelijkheden. ZICHT waardeert ondernemerschap en zelfstandigheid. Je krijgt daarom al snel kansen om je grenzen te verleggen, wat bijdraagt aan een snelle persoonlijke ontwikkeling. Dit kan soms spannend zijn, maar er staat altijd iemand klaar om hulp te bieden wanneer je die nodig hebt.

Een eigen bedrijf starten dat zich richt op het ontwikkelen van software- of data-producten die een bijdrage leveren aan de verduurzaming van onze maatschappij, staat hoog op mijn lijst.

Annick Verbakel

Agenda van Annick

08:30
Dagstart met projectteam bij de klant
09:00
Laatste voorbereidingen voor een workshop bij de klant
10:00
Workshop bij de klant
12:00
Lunch met collega’s
12:30
Rondje wandelen met collega's
13:00
Voortgangsoverleg met de klant
14:00
Napraten met projectteam en benodigde acties bespreken
14:30
Reistijd van de klant naar het ZICHT kantoor
15:30
Sollicitatiegesprek voeren voor ZICHT Consultants
16:30
Acties uitwerken
17:30
Borrel en potje tafeltennis met collega’s en naar huis

Vragen aan Annick

De doorslag was voor mij de persoonlijke klik die ik had tijdens de sollicitatiegesprekken en de goede energie die er heerst binnen ZICHT. De open en laagdrempelige sfeer die er is binnen het bedrijf en de uitdagende opdrachten die je krijgt vind ik de perfecte combinatie om goed mijn werk te kunnen doen.

Ik ben mijn carrière gestart in de zorgsector. Eerst als consultant en daarna als interne ICT-projectleider in een ziekenhuis. De zorgsector is natuurlijk wel even wat anders dan de energie- of infrasector, maar ik ben erachter gekomen dat ik vooral energie haal uit het bezig zijn met operationele processen en projectmanagement, ongeacht welke sector!

Voor mij is elke week verschillend. Vaak probeer ik minimaal 1 dag in de week thuis te werken, omdat ik me dan goed kan focussen op specifieke taken. Verder ben ik ook een aantal dagen per week bij de klant te vinden voor overleg of om fysiek samen te werken met mijn projectteam. Op vrijdag probeer ik altijd op ons kantoor in Utrecht te zijn om ook met ZICHT collega’s te kunnen sparren over bepaalde zaken.

Naast werk ben ik graag bezig met sport. In de lente en zomer ben ik veel op mijn wielrenfiets te vinden en in de winter zie je mij geregeld in de sportschool. Verder houd ik van koken en vind ik het dan ook erg leuk om in de weekenden een mooi gerecht op tafel te zetten voor mijn vrienden met een lekker glaasje wijn erbij.